Et nyhedsbrev varmer hos modtageren – og i kassen
Et nyhedsbrev er en billig og nem måde at kommunikere med dine kunder på. Vi har hjulpet vores kunder med email marketing siden 90erne, og sendt nyhedsbreve i store mængder. I dag udsender vi kun nyhedsbreve gennem systemet MailChimp, hvor kunden selv kan udfylde en skabelon og sende ud.
Udfordringer ved at sende e-mail nyhedsbreve
Det har altid været en svær opgave at udsende mange e-mails, da mails nemt bliver fanget i spam filtre. Men mange års erfaring har givet os en solid base for at navigere mellem alle faldgruberne, så dit nyhedsbrev har størst chance for at nå frem til modtageren.
I Pixelhuset har vi valgt benytte det stærke online system MailChimp.com til at udsende vores kunders nyhedsbreve.
MailChimp skabeloner
En af de helt store udfordringer der er ved at sende HTML nyhedsbreve ud, er at alle e-mailklienter (Ex: Outlook 2000, Outlook 2003, Outlook 2010, Gmail, Hotmail etc.) alle sammen viser emailen forskelligt. Så hvis mailen ser korrekt ud i din egen mailklient, er der stor chance for at designet vælter i din modtagers mailklienter.
I MailChimp arbejder man med designskabeloner, som vi opsætter for vores kunder. Disse skabeloner tester vi op imod de mest benyttede emailklienter, således at designet ser så ens ud som muligt hos alle modtagere. Når du så skal udsende nyhedsbrevet, så skal du kun tænke på indholdet og ikke på om det nu ser rigtig ud hos modtageren. Skabelonen er ganske enkelt låst i designet, således at du kun skal indsætte tekst og billeder.
MailChimp og WordPress
MailChimp har udviklet et plug-in til WordPress, således at folk stadigvæk tilmelder sig dit nyhedsbrev på din hjemmeside, og den konkrete modtagerliste i MailChimp bliver opdateret.
Du kan fortsat samle e-mail adresserne fra dine abonnenter som du plejer, da der er rig mulighed for integration mellem MailChimp og andet software. Det er også nemt at importere e-mails fra f.eks. Excel.
MailChimp og sikkerhed
MailChimp er et meget sikkert system at benytte, hvor der er meget stort sandsynlighed for at e-mails kommer frem til modtageren. Det gør at MailChimp stiller store krav til de mails du udsender. Så hvis du sender SPAM mails ud og modtagerne anmelder dig, så bliver din konto lukket uden varsel.
Vi har også prøvet et par gange, at MailChimp stiller krav til at du skal bevise du er den du er. Således at de f.eks. ringer dig op og de ønsker du skal sende dem noget dokumentation. Så hvis du opretter en ny konto og importerer flere tusinde e-mail adresser, så kan det godt være du ikke kan udsende med det samme, men der går nogle dage før du bliver godkendt.
Men al dette er kun godt. Det gør at du er langt mere sikker på et godt resultat!
MailChimp og statestik
En af de rigtig gode ting ved Mail Chimp, er at du kan se hvilke modtagere der åbner e-mailen, og hvilke links, der bliver klikket på i mailen. Dette gør at du får et rigtig godt overblik over konverteringerne i dine mailkampagner. Ligeså kan du koble MailChimp og Google Analytics sammen, så du i Analytics kan se hvor godt din kampagne har konverteret.
Lyt og læs om brug af nyhedsbreve
Vi har samlet nogle links til div podcast’s og sider med guldkorn til udsendelse af nyhedsbreve.
- Konverteringsoptimering
- PotterCut Uncut – folk læser ikke nyhedsbreve
- PotterCut Uncut – Afsenderfeltet i et nyhedsbrev
- PotterCut Uncut – bedste tidspunkt for nyhedsbreve?
- 10 tips til at sælge langt mere med nyhedsbreve
- Email marketing – sådan fik jeg 63% flere på min mailingliste!
Sæt dig ind i reglerne for udsendelse af e-mails – ellers kan det være dyrt!
Det er ikke tilladt at sende e-mails til hvem som helst. Der er flere regler inden for området. Overholder du ikke disse regler, kan det blive dyrt. Læs mere om reglerne på siderne vi linker til herunder, eller læs om nogle af de domme, som er faldet.
- Uanmodet elektronisk markedsføring – spam
- § 6. Uanmodede henvendelser – spam mv.
- Uanmodede henvendelser og spam (PDF)
- Straffesager
Ring til os i dag på telefon 70 22 16 55, og lad os hjælpe dig med at udsende mails til dine kunder i morgen.