Sprogversionering af en webshop er ikke nogen nem opgave. Det kræver en hel del planlægning og dialog med din SEO-konsulent. Men bare rolig, Magento kan alt det som kræves for at ligge godt i Google rundt omkring i verden.
Men husk lige at alle andre også vil ligge i toppen i Google, og – træerne vokser ikke ind i himmelen …
Når vi høre om at en webshop skal håndtere flere sprog træder vi altid et par skridt tilbage og stiller en masse spørgsmål. For det er vigtigt at forstå hvorfor du vil sælge under flere sprog.
Mange muligheder – mange faldgrupper
- Er det fordi du vil have en engelsk version af din danske webshop, fordi du også vil sælge til engelsktalende personer i Danmark?
- Eller er det fordi du gerne vil sælge til personer i England?
- Eller måske vil du faktisk gerne sælge til engelsktalende personer i både England, USA og Australien?
Bare disse 3 simple eksempler kræver forskellig opsætning og det er vigtigt at det bliver sat op korrekt første gang. At tilrette det senere kan give store SEO-udfordringer m.v.
I Pixelhuset er vi ikke SEO-eksperter. Vi holder os til at kode og optimere Magento. Men vi taler dagligt sammen med SEO-folk og løser meget gerne dine opgave sammen med den SEO-konsulent du bruger.
Skal du i gang med en ny Magento-webshop eller har du en shop som skal udvides til flere sprog, så ring og tag en snak med os. Lad være med at prøve dig frem uden eksperthjælp – det er alt for dyrt.